Tetovažer iz Aušvica

The Tattooist of Auschwitz
Heather Morris
2018

”Ja sam istetovirao broj na njenu ruku. A ona je istetovirala svoje ime na mom srcu”

“Tetovažer iz Aušvica” je roman iz žanra istorijske fikcije zasnovan na istinitoj priči Lala Sokolova, koji je preživeo Holokaust. Ovo je prvi roman autorke Heder Moris, talentovane autorke scenarija, koja je takodje i autor romana “Cilkino putovanje” zasnovanom na životnoj priči Sesilije “Cilke” Klejin, lepotice iz Aušvica. Autorka Heder Moris je imala priliku da upozna Laleta Sokolovog i da se sprijatelji s njim, koji je imajući poverenje u nju ispričao joj kako je preživeo Aušvic gde je upoznao i ljubav svog zivota. Knjiga “Tetovažer iz Aušvica” je prvo napisana kao scenarij da bi nakon sto je osvojila odlična međunarodna priznanja pretvorena u roman.

“Tetovažer iz Aušvica” govori o slovačkom Jevrejinu, Laletu Sokolovom, koji nakon dolaska u Aušvic dobija posao tetovažera i postaje odgovoran da tetovira identifikacione brojeve na rukama logoraša. Ovaj posao mu je omogućio bolji položaj nego što su imali ostali zarobljenici obezbeđujući mu određene privilegije poput boljih uslova za spavanje, više hrane, više slobode kretanja u logoru. Lale je iskoristio ovo poziciju da nesebično pomogne ostalim zarobljenicima nabavljajući im hranu i lekove često pritom rizikujući svoj život. Jednom dok je tetovirao brojeve novopristiglim zarobljenicima, upoznaje Gitu, devojku iz Slovačke, u koju se zaljubljuje na prvi pogled. O tom susretu Lale je rekao:”Ja sam istetovirao broj na njenu ruku. A ona je istetovirala svoje ime na mom srcu”. I tako je započela ljubav koja je preživela sve užase Aušvica. Iako na zastrašujucem mestu, Lale se zaklinje da ne samo da će on da preživi Aušvic, već da će i Gita takođe preživeti. Uprkos što se nalazi na mestu gde je smrt skoro neizbežna, Lale pronalazi način za njegovu i Gitinu ljubav da cveta.

Ova knjiga je ostavila tako veliki utisak na mene i mogu reći da je ovo jedna od najlepših ljubavnih priča koje sam čitala. Nikad nisam pomislila da na mestu poput koncentracionog logora ljubav može da uspe. Preporučujem ovu knjigu svima, naučiće vas kako ljubav, nada i ljudskost mogu biti pronađeni čak i na nezamislivim mestima. Ovo je tako dragocena knjiga koju nećete moći da prestanete da čitate.