Zamka za sreću

The Happiness Trap: Stop Struggling, Start Living
Russ Harriss
2007

Bila sam malo skeptična zbog naslova ove knjige, ali već od predgovora knjiga mi se jako dopala. Ova knjiga o vođenju ispunjenog života je zasnovana na Therapiji Prihvatanja i Posvećenosti (Acceptance and Commitment Therapy,ACT) koju je osnovao Steven C. Hayes. Autor knjige Russ Harris je svetski poznati trener pomenute terapije i direktor PsyFlex-a, posvećenog zdravlju i blagostanju na radnom mestu.

Knjiga počinje sa objašnjenjem kako ljudi sami sebi postavljaju zamke za sreću. U narednim poglavljima, knjiga se bavi sa 6 ključnih principa Terapije Prihvatanja i Posvećenosti: difuzija, širenje, povezanost, posmatrajući self, vrednosti i posvećena akcija. Svaki ključni princip je objašnjen na jednostavan način, i date su razne vežbe za unapređenje veština ključnih za svaki princip. U prvom poglavlju dat je “Upitnik za kontrolu misli i osećanja”, koji je dobro uraditi na početku čitanja knjige, i ponoviti ga nakon nekog vremena. U ostalim poglavljima date su vežbe za svaki princip ovog terapijskog pravca, sa usmerenjem na izbegavanje i patnju, difuziju, širenje, i svesnost. Veliki značaj je dat razjašnjavanju sopstvenih vrednosti u različitim životnim područjima kao sto su: posao/obrazovanje, medjuljudski odnosi, lični ciljevi, lični razvoj i zdravlje. Autor objašnjava šta su vrednosti, kako se razlikuju od ciljeva, i značaj razjašnjavanja vrednosti sa vežbama koje mogu da pomognu u tome. Takođe, ova knjiga će vam pomoći da odredite ciljeve u skladu sa svojim vrednostima i daće vam savete kako da ih ostvarite. Stranu po stranu, i čitalac stize do dela knjige u kojem autor objašnjava kako motivisati sebe i napraviti plan akcije, i kako iskoristiti sve sto ste naučili o sebi za unapređenje svog života. Na kraju knjige, nalazi se deo o tome šta raditi kada ste u nekoj vrsti krize, i meni to deluje kao jako koristan podsetnik o tome kako sebe smiriti u kriznim situacijama. Tokom cele knjige, autor koristi skraćenice poput S.T.O.P. što može pomoći da se lako zapamte neki koraci iz knjige.

Za čitanje ove knjige, treba da pripremite svesku i olovku, jer će vam itekako trebati. Knjiga će vas naučiti kako da budete usmereni na sadašnjost, prihvatajući ne samo pozitivne stvari već i negativne. Knjigu prati websajt gde možete pronaći vežbe iz knjige i obašnjenja uz njih.