Tihi Ljudi

Quiet: The Power of Introverts in a World That Can't Stop Talking
Susan Cain
2012

Ovo je obavezna knjiga za sve ljude koji sebe smatraju introvertima. Autorka knjige, Suzan Kejn je američka spisateljica i predavač, suosnivač kompanije “Tiha Revolucija”, čija je misija da otključa moć introvertnih ljudi.

Knjiga se sastoji iz 4 dela, i počinje sa opisom ekstrovertne ličnosti kao “idealne” ličnosti u modernom Zapadnom svetu, i mitovima o ovoj ličnosti kao jedinoj dobroj i neophodnoj za uspeh. Dalje u knjizi, autorka piše o introverziji, i kako je introverzija potcenjena u današnjem svetu, i pored studija koje pokazuju da introverzija bolje predviđaakademski uspeh na univerzitetu nego kognitivna sposobnost. U sledećim poglavljima, knjiga objašnjava različite temperamente i razlike između kultura, narocito Istočnih i Zapadnih u pogledu poželjnih crta ličnosti. Kroz celu knjigu su navedeni primeri slavnih ljudi koji su sebe smatrali introvertima, i navedeni su i  njihovi stavovi o introverziji. Svaka činjenica u knjizi o introverziji i ekstroverziji je povezana sa teorijama i konceptima, kao što su visoka reaktivnost, osetljivost na nagrade, teorija slobodnih crta, i self-monitoring. Autorka takođe objašnjava “namernu radnju” (deliberate practice) i nudi savete o utvrđivanju ličnih projekata, kao sjajnim načinom da se unapredi život.

Važno je naglasiti da autorka u ovoj knjizi ne tvrdi da je introverzija bolja od ekstroverzije ili obratno, vec naglašava da su introverti nepravedno potcenjeni u današnjem svetu, i savetuje da je najbolje ponašati se u skladu sa sopstvenom ličnosću. Knjiga pruža sjajne savete kako za introverte, tako i za ekstroverte, i mnoge korisne uvide, tako da je čitanje ove knjige, bez vođenja beleški nemoguće. Moj omiljeni citat iz ove knjige je:

“Ubeđenje je ubeđenje bez ozbira na kom decibelu je izraženo”.