Trči za svoj život

Run for Your Life: Mindful Running for a Happy Life
William Pullen
2017

Kada sam prvi put čula da je neko trčanje kombinovao sa psihoterapijom, bila sam oduševljena tako sjajnom idejom i njenim mogućnostima. Ako vas zanima da saznate više o tome i da i sami iskusite tako nešto “Trči za svoj život” je prava knjiga za vas. Autor ove knjige je William Pullen, psihoterapeut integrativnog pristupa koji živi i radi u Londonu. I sam trkač, autor je iskusio dobrobiti trčanja u kombinaciji sa pričanjem i osnovao je Dinamičku Terapiju Trčanjem, terapeutski metod koji kobinuje tradicinalni pristup pričanja, trčanje i svesnost. Ovaj terapeutski pristup može se primeniti za suočavanje sa raznim problemima poput depresije, anksioznosti, zavisnosti, problema sa samopouzdanjem itd.

Na početku knjige autor objašnjava pojam dinamičke terapije trčanjem navodeći osnovne korake u toj terapiji, i takođe opisuje idealno terapeutsko okruženje. Naredna poglavlja su usmerena na primenu ovog terapeutskog pristupa za rešavanje pojedinačnih problema kao sto su depresija, anksioznost, ljutnja, unapređenje donošenja odluka i unapređenje odnosa sa drugim ljudima. Za svaki pojedinačni problem autor objašnjava šta je to, koje je poreklo tog problema, i kako se odražava na osobu, navodeći i listu pitanja kojom osoba može da se vodi u procesu rada na određenom problemu. U knjizi je takodje i prostor za pisanje odgovora na ova pitanja, tako da knjiga može da se koristi kao sjajan i praktičan priručnik, koji omogućava beleženje misli, pitanja, osećanja. Autor završava knjigu dotičuci se svih važnih pitanja koja mogu da se jave tokom čitanja knjige, tako da se javlja osećaj da autor prepoznaje potrebe svojih čitalaca i uspešno odgovara na njih.

Kad sam prvi put čitala ovu knjigu, pročitala sam je od korice do korice u jednom dahu. Zatim sam pokušala da odredim jedan aspekt svog života koji želim da unapredim uz pomoc ove knjige. Taj proces jos uvek traje, ali već sam oduševljena rezultatima. Čitajuci ovu knjigu sve vreme sam zapisivala zanimljive stvari, i jako mi je teško da izaberem omiljeni citat iz ove knige, jer skoro svaka rečenica u ovoj knjizi ima snažnu i duboku poruku, tako da im se često vraćam zbog inspiracije. U ovom trenutku, izabraću 3 citata:

“Pravi svet ispred vas je često mnogo jednostavnije mesto za život nego ono u vašem zbrkanom umu”;

“Ono sto tražite to je već u vama. Sedi i ceka da ga potvrdite. Samo vi možete sebi omogućiti mir, udobnost i oproštaj za kojim čeznete”;

“Priča će se uvek razlikovati-svako ima nešto drugo da nauči, ali svako od nas je samo jedan momenat udaljen od novog početka”.