Moć Sadašnjeg Trenutka

The Power of Now
Eckhart Tolle
1997

Ovo je sjajna duhovna knjiga i savršeni vodič za mirniji život. Autor ove knjige Ekhart Tole je duhovni učitelj, javni govornik i autor knjiga “Moć Sadašnjeg Trenutka” i “Nova Zemlja”, čija učenja su pozitivno uticala na živote mnogih ljudi. Kao što naziv kaže “Moć Sadašnjeg Trenutka” je knjiga o snazi prisutnosti u sadašnjem trenutku, fokusiranju na sadašnjost umesto opterećivanja prošlošću ili življenja u budućnosti. Knjiga je organizovana u deset poglavlja. U prvim poglavljima autor objašnjava šta je prosvetljenje, svesnost, osećanja i razmišljanje i kako utiču na nas. Nakon objašnjavanja značaja življenja u sadašnjem trenutku i strategija koje naš um koristi da izbegne sadašnjost, autor opisuje vežbe za življenje u sadašnjem trenutku i postizanje boljih odnosa sa drugima, pronalaženje mira i prihvatanje sadašnjeg momenta šta god da nam donosi.

Mislim da ova knjiga ima veliku transformativnu snagu, posebno u vremenu kada smo naviknuti na “unutrašnji govor” u tolikoj meri da nam deluje kao prirodno stanje i dovodi nas do toga da živimo u zabludama stalno misleći o prošlim događajima ili brinući o nesigurnoj budućnosti propuštajući pri tom lepotu sadašnjeg trenutka. Takođe, ova knjiga može da nas nauči kako da ne čekamo neku zamišljenu budućnost da bi se osećali ispunjeno već da živimo ispunjen život sada, u ovom trenutku. Ne samo da življenje u sadašnjem trenutku može da nam donese ispunjenje, već može da nam pruži i radost, mir, pozitivnu energiju i poveže nas sa našim najdubljim Bićem. Ovo nije tip knjige koja se pročita samo jednom i ostavi na polici, već je ovo mnogo više od knjige, priručnik, učitelj čijim rečima mudrosti treba često da se vraćamo.

Preporučujem “MoćSadašnjeg Trenutka” svakom ko se oseća “zaglavljeno u svojoj glavi” i ko oseća da život prolazi pored njega, a on/ona to ne primećuje. Ali nemojte samo pročitati ovu knjigu, već je živite, vežbajte korake opisane za prisustvo u sadašnjem trenutku i biće vam uzvraćeno tako što će vam se život promeniti.

“Recite “Da” životu – i videćete kako najednom život počne da radi za vas umesto protiv vas”;

“Čak i kada je nebo teško vidljivo, sunce nije nestalo, već je i dalje sa druge strane oblaka”.