Vodeći Mozak

The Leading Brain : Powerful Science-Based Strategies for Achieving Peak Performance
Friederike Fabritus and Hans W. Hagemann
2017

“Vodeći mozak” je knjiga koja kombinuje saznanja iz neuronauke i vođstva za povećanje produktivnosti na radnom mestu. Autori ove knjige su Friderika Fabricijus, neuropsiholog, i Hans W. Hageman, stručnjak za rukovodstvo, koji imaju veliko iskustvo u radu sa vodećim menadžerima u međunarodnim kompanijama. U ovoj knjizi, autori pružaju najbolje savete koji se zasnivaju na nauci i već su potvrđeni u praksi.

Knjiga “Vodeći Mozak” je podeljena na tri dela sa po tri poglavlja u svakom delu. Prvi deo je posvećen nauci iza postizanja produktivnosti. U ovom delu autori objašnjavaju neurotransmitere vezane za visoku produktivnost, daju savete kako da se postigne emocionalna regulacija i zašto je ona bitna, i kako da se pažnja usmeri na nešto i pritom izbegnu razna ometanja. Drugi deo knjige je posvećen strategijama za menjanje mozga. Ovde autori objašnjavaju kako nastaju navike, zašto su navike bitne i kako da promenimo loše navike. Takođe, autori objašnjavaju značaj našeg nesvesnog u rešavanju problema i donošenju odluka. Ovaj deo knjige opisuje i našu sposobnost da učimo tokom celog života kao i kako to učenje može da promeni naš mozak. Treći deo knjige je posvećen organizovanju uspešnih timova sa naglaskom na raznovrsnost u timu, negovanje poverenja i postizanju sjajnog timskog rada.

Ova knjiga je veoma laka za čitanje; važne naučne studije su objašnjene na veoma jednostavan i razumljiv način. Sviđa mi se kako autori kombinuju istraživanja, humor i primere iz svakodnevnog zivota. Svaku vežbu u ovoj knjizi prati i naučno objašnjenje mehanizma iza te vežbe i primer iz svakodnevnog života, što pruža čitaocima razloge iza ovih vežbi, dok primeri olakšavaju njihovo pamćenje. Takođe, sviđa mi se kako je ova knjiga organizova u tri dela i poglavlja sa podnaslovima koji olakšavaju da se pronađe neki deo koji želite ponovo da pročitate. Na kraju svakog poglavlja nalazi se pregled ključnih ideja iz tog poglavlja, što olakšava sumiranje i pamćenje svega pročitanog. Smatram da je veoma korisno kako su vežbe u ovoj knjizi objašnjenje, budući da su objašnjene kroz korake koji su laki za razumevanje i primenu na radnom mestu i u svakodnevnom životu. Naučila sam puno toga čitajući ovu knjigu, posebno o nesvesnom delu naše ličnosti. Pre čitanja ove knjige, nikad nisam pomišljala da naše nesvesno ima toliki uticaj i značaj u našem poslu i životu.

Na ovu knjigu gledam više kao na vodič, kojem možete da se vraćate svaki put kada vam treba savet za unapređenje produktivnosti, uspostavljanje dobrih odnosa sa kolegama, organizovanju tima itd. Preporučujem čitanje ove kjige i primenu vežbi opisanih u knjizi ne samo menadžerima, već svakom ko želi da napreduje na svom poslu, jer može dovesti samo do ispunjenijeg života.

Iako cela knjiga sadrži sjajna istraživanja i primere, ova rečenica je ostavila najveći utisak na mene:

“Celoživotno učenje nije samo slogan. To je uzbudljiva realnost”.