Nova Zemlja

A New Earth
Eckhart Tolle
2005

Ovo je sjajna knjiga o ljudskoj svesnosti i unutrašnjoj transformaciji koja može da promeni i unapredi ceo život na Zemlji. Autor ove knjige Ekhart Tole je duhovni učitelj, javni govornik i autor knjiga “Moć Sadašnjeg Trenutka” i “Nova Zemlja”, čija učenja su pozitivno uticala na živote mnogih ljudi. “Nova Zemlja” je knjiga koja ide korak dalje od knjige “Moć Sadašnjeg Trenutka” opisujući kako menjajući sebe ljudi mogu da promene planetu i učine je lepšim mestom za život.

U ovoj knjizi autor se usmerava na pojašnjavanje ega, svesnosti, ispoljenih i neispoljenih delova našeg Bića. Ego je objašnjen u nekoliko poglavlja i autor nas uči šta je ego, šta je sadržaj i struktura ega, kako da prepoznamo proizvode našeg ega, i kako da se oslobodimo uticaja ega. Takođe, autor objašnjava “glas u glavi” kao rastući problem današnjeg društva, pod time smatrajući naše neprestano razmišljanje, življenje u glavi, sećajući se prošlosti i zamišljajući budućnost, dok sadašnji trenutak se tretira kao sredstvo za postizanje nekog budućeg trenutka. Ovakav način života samo donosi patnju ljudima, jer jedino vreme koje zaista imamo je sadašnji trenutak, i kada se fokusiramo na sadašnji trenutak osetićemo veliku radost i osetićemo se živima. Takođe, autor objašnjava i kako da pronađemo svoju unutrašnju svrhu, kako da budemo svesni u svakodnevnom životu i zašto je to važno i može da promeni život. Sviđa mi se kako autor koristi različite priče da opiše i objasni svoje učenje, budući da je to učinilo učenja lakšim za razumevanje i pamćenje.

Preporučujem ovu knjigu svakome kome treba malo duhovnosti i prisutnosti u životu, jer je ovo sjajna knjiga koja može da se koristi kao vodič za svesno življenje. Postoji mnogo sjajnih i korisnih učenja u ovoj knjizi, tako da mi je teško da izdvojim omiljene citate iz knjige, ali neki od njih su:

“Tvoja budućnost zavisi od tvog stanja svesti u ovom trenutku”;

“I izobilje i oskudica su unutrašnja stanja koja se ispoljavalju kao vaša stvarnost”.