Životi Stele Bejn

The Lives of Stella Bain
Anita Shreve
2013

“Životi Stele Bejn” je sjajna knjiga o sudbini jedne hrabre žene tokom Prvog Svetskog Rata. Autorka ove knjige je Anita Šrev, američka spisateljica velikog broja knjiga uključujući “Svedočanstvo”, “Otpor”, “Pilotova Žena” i mnoge druge. Glavni lik u ovoj knjizi je Amerikanka sa potpunim gubitkom pamćenja, koja se probudila u poljskoj bolnici u Francuskoj u martu 1916. godine. Iako ne može da se seti ničeg iz svog života, čak ni ko je niti šta radi u zaraćenoj Evropi, sposobna je da vozi ambulantna kola, što je od velike pomoći bolnici. Takođe, otkriva da je veoma talentovana za crtanje i misli da se zove Stela Bejn.

Prethodni život Stele Bejn je kao slagalica pri kojoj neki delići se pojavlju kroz crteže koje Stela crta i kroz osećanja. Period je Prvog Svetskog Rata, Stela je sama u Evropi, ali ipak je veoma hrabra i ne može da prihvati da se ne seća ničeg iz svog života. Uporna je da sazna ko je i vredno je divljenja kako pokušava da živi normalnim životom sa gubitkom pamćenja dok vredno radi na sebi.

Pročitala sam ovu knjigu jako brzo jer sam bila radoznala da saznam ko je Stela Bejn i kako će srediti svoj dalji život. Svidelo mi se što je autorka pisala o običnoj ženi tokom Prvog Svetskog Rata, jer su i žene isto puno patile tokom rata, posebno žene koje su odlučile da pomažu kao bolničarke na frontovima. Takođe mi se u ovoj knjizi svidela ideja o pronalaženju nečeg lepog svakog dana što je bila igra koju je jedan od Stelinih prijatelja započeo tokom rata. Ako neko može da pronađe nešto lepo svakog dana čak i tokom rata, onda svi mi treba da pokušamo svaki dan da uočimo nešto lepo. To će nas podsetiti kako je život magičan i podsetiće nas da budemo zahvalni i cenimo život oko nas. Takođe mi se svidela ideja u ovoj knjizi da se život nastavlja šta god da se dogodi i svidelo mi se kako su likovi u ovoj knjizi pronašli način da izgrade svoje živote i budu ponovo srećni.

Ovo je veoma očaravajuća knjiga i veoma sam uživala čitajući je, tako da je preporučujem svakom ko je u potrazi za dobrom knjigom.