Pesma Sluškinje Mora

Song of the Sea Maid
Rebecca Mascull
2015

Ovo je sjajan roman o želji mlade devojke za nezavisnošću i obrazovanjem. Autorka ove knjige je Rebeka Maskul, autorka romana “Posetioci”, “Divlji Vazduh” i “Pesma Sluškinje Mora”. Glavni lik u knjizi “Pesma Sluškinje Mora” je Dovni Prajs, siroče koje je samo sebe naučilo da piše i odraslo u ženu odlučnu da postane naučnik. Ovo nije lak put za jednu ženu, budući da Dovni živi u Londonu u 18-om veku, kada ženama nije bilo dozvoljeno da se bave naukom, da rade istraživanja i putuju same. Međutim, Dovni je uporna i ne odustaje lako.

Bila sam jako inspirisana Dovninom pričom i njenim snovima iz detinjstva kao i njenim uspehom koji je postigla kao odrasla žena. Teško je zamisliti vremena kada ljudi nisu učeni kako da pišu, dok mi danas čitanje i pisanje smatramo zagarantovanim. Dovnina priča mi je pokazala koliko smo srećni što živimo u veku kada žene mogu da se obrazuju i postanu šta god požele. Veoma je inspirativno čitati kako je Dovnina žeđ za znanjem zadovoljena zahvaljujući njenom velikom trudu, kako je ona sama sebe naučila da piše znajući da je to zabranjeno i da može da bude kažnjena zbog toga. Oduševljena sam njenom hrabrošću da prati svoje snove.

Pročitala sam ovu knjigu u jednom dahu. Preporučujem ovu knjigu svakom kome treba malo inspiracije da bi pratio svoje snove, posebno devojkama i ženama jer će ih naučiti da koriste prilike za sticanje obrazovanja i nezavisnosti i svima nama jer će nas podsetiti da budemo zahvalni jer imamo pristup najmoćnijem oružju na svetu: znanju.

“Ne plačem jer nemam strahove. Nešto se promenilo u meni od kad sam naučila sebe da pišem. Pisanje je moje oružje i štiti me od svih mogućih udaraca u životu”;

“Naučni um treba da dobaci do meseca, do nepoznatih teritorija i može da skrene s pravog puta s vremena na vreme. Važno je da to prepozna i pronađe bolji put do znanja”.