Znam Kako joj Sve Uspeva: Kako Uspešne Žene Koriste Svoje Vreme

I Know How She Does It: How Successful Women Make the Most of Their Time
Laura Vanderkam
2015

Ovo je sjajna knjiga o upravljanju vremenom koja opisuje strategije korišćene od strane uspešnih žena da bi postigle sve u životu: uspešnu karijeru i kvalitetno vreme sa porodicom. Autorka ove knjige je Laura Vanderkam, govornik i pisac sledećih knjiga: “Šta najuspešniji ljudi rade pre doručka”, “168 sata: imate više vremena nego što mislite” i “Sav novac u svetu: Šta najsrećniji ljudi znaju o bogatstvu”. Knjiga “Znam kako joj sve uspeva” je zasnovana na Mozaik projektu koji predstavlja dnevničku studiju 1001 dana u životima poslovnih žena i njihovih porodica. Kriterijumi za žene da učestvuju u ovom istraživanju su bili da zarađuju više od 100 000 dolara godišnje i da imaju najmanje jedno dete mlađe od 18 godina koje živi sa njima u kući. Zadatak ovih žena je bio da prate kako provode svoje vreme i da to beleže tokom perioda od nedelju dana.

Ova knjiga je podeljena u tri celine: posao, kuća i briga o sebi. U prvom delu autorka piše o značaju praćenja koliko sati zaista radimo i daje savete o tome kako što bolje da iskoristimo sate provedene na poslu, kako da planiramo unapred i o skraćenom radnom vremenu. U drugom delu knige, autorka deli sjajne savete o tome kako da provodimo kvalitetno vreme sa porodicom, kao i neke dobre strategije za čuvanje dece. U trećem delu knjige, autorka piše o značaju brige o sebi i daje savete kako da uključimo u svakodnevnicu dovoljno sna i fizičke aktivnosti.

U svakom delu knjige autorka daje primere beleženja vremena učesnica u istraživanju. Sjajno je i inspirativno videti kako ove žene uspevaju da rade svaki dan, provode kvalitetno vreme sa porodicom, brinu o sebi itd. Posebno mi se svideo autorkin uvid da svi mi imamo 168 sati u jednoj sedmici i da čak iako radimo 60 sati nedeljno i spavamo 50 sati nedeljno, još uvek nam ostaje 58 sati, što je dovoljno vremena da se urade razne stvari. Takođe, sviđa mi se autorkin stav da u životu možemo sve postići sa dobrom veštinom upravljanja vremenom, i daje primere iz života za ovaj stav.

Preporučujem ovu knjigu svakom bez obzira da li smatra da dobro organizuje svoje vreme ili ne. Posebno preporučujem ovu knjigu onima koji “su zauzeti, i nemaju vremena da čitaju ovu knjigu”, naučićete puno iz nje. Zabeležila sam puno sjajnih citata tokom čitanja ove knjige, ali neki od mojih omiljenih su:

“Vreme je elastično. Rasteže se da bi se prilagodilo onome što treba ili želimo da uradimo s njim”;

“Slobodno vreme je stvar izbora, i slavljenje izobilja života znači ne samo da slobodno vreme treba da nam bude prioritet, već i da treba da priznamo da ga imamo i da uživamo u njemu”;

“Najsrećniji ljudi znaju da u mozaicima naših života, imama mesta za sve: posao i porodicu, spavanje i nasa lična interesovanja”;

“U životu, možemo da budemo nesrećni, ili možemo da promenimo stvari. Čak iako neke stvari ne mogu da se promene, često možemo promeniti naš stav o njima i možemo preispitati stavove koji čine zivot manje boljim nego što bi mogao biti”.