Ulica Kestenova

Chestnut Street
Maeve Binchy
2014

“Ulica Kestenova” je zbirka priča napisanih tokom nekoliko decenija sa izmišljenim karakterima koji žive u izmišljenoj Ulici Kestenova u Dablinu. Autorka ove knjige je Mev Binči, irska spisateljica romana, kratkih priča, drama, kolumnista i govornik, čiji su romani prevedeni na 37 jezika i prodati u više od 40 miliona kopija širom sveta. Mev Binči je zapisivala kratke priče godinama i čuvala ih za kasnije, i nakon njene smrti njen muž i izdavač su objavili ove priče kao njenu poslednju knjigu “Ulica Kestenova”. U ovoj knjizi se nalazi 36 priča koje opisuju živote ljudi iz različitih decenija pritom pažljivo oslikavajući društvene promene u Irskoj.

Svaka priča u ovoj zbirci ima za cilj da poduči neku važnu životnu lekciju na veoma topao način. Iako autorka piše o negativnim životnim okolnostima kao što su razvod, prevara, deca koja gube kontakt sa roditeljima, autorka to čini na način koji je pun dubokog razumevanja različitih ličnosti i ljudske prirode bez trunke osuđivanja i kritikovanja. Mnogo toga se može naučiti iz ove knjige o životu i ljudima ali najvažnije da svaka osoba ima neku priču da ispriča i da je veoma važno da se razumeju i prihvate različite ličnosti bez osuđivanja i predrasuda.

Veoma sam uživala čitajući ovu knjigu: osećala sam se kao da su ovi karakteri moje komšije i da svako može da se uklopi u Ulicu Kestenova. Bila sam tužna zbog životnih okolnosti nekih karaktera, ali i srećna zbog nekih drugih. Ova knjiga podseća svoje čitaoce da je pravo značenje života u kvalitetnim odnosima sa drugim ljudima, bilo da je u pitanju porodica, prijatelji, partneri/ke. Takođe nas podseća da su razumevanje i iskrenost važniji od ponosa, predrasuda, osuđivanja, i da nas prve mogu voditi do ispunjenijeg života.

Preporučujem ovu knjigu svima, jer mislim da možemo naučiti puno toga iz mudrog pera Mev Binči. Takodje, preporučujem ovu knjigu ljubiteljima Mev Binči, jer i sama bivajući njen ljubitelj bila sam veoma srećna kad sam pronašla ovu knjigu i sigurna sam da ću se nekim od ovih priča ponovo vratiti.