Bašte Čaja

The Tea Gardens
Fiona McIntosh
2017

“Bašte Čaja” je romantična priča koja će vas odvesti na put od Engleske do Indije i Himalaja u isto vreme oduzimajući vam dah. Autorka ove knjige je Fiona Mkintoš, pisac dečijih i knjiga za odrasle, koja živi u Australiji. Neke od njenih knjiga su: “Čuvar Lavande”, “Francusko Obećanje”, “Najtingejl”, “Parfimerova Tajna”, “Tejlorova Devojka”, “Čokoladni Kalaj”. Knjiga “Bašte Čaja” prati doktoricu Islu Fenvik i njenu odlučnost da radi kao doktor u Indiji, pre povratka kući u Englesku i stupanja u bračnu zajednicu. Međutim, put u Indiju će predstavljati veliki izazov za Islu i promeniće je na način na koji nikad nije očekivala.

Radnje ove knjige je smeštena u 1933. godinu i autorka uspeva da na sjajan način prikaze društvenu situaciju u tom vremenskom periodu. Glavni lik u ovoj knjizi je Isla, mlada nezavisna žena, vešta u medicini, koja sama donosi odluke, putuje sama na drugi kraj sveta, i suprotstavlja se religijskim i kulturalnim uverenjima i običajima da bi pomogla svojim pacijentima. Sa svojom snagom, odlučnošću i hrabrošću, Isla bi bila veoma dobar uzor ne samo u tom vremenskom periodu već i danas. Dok opisuje Islin posao u Indiji, knjiga prikazuje političke i društvene prilike u Indiji, dotičući se i britanske vladavine u tom delu sveta.

Moj omiljeni deo u ovoj knjizi je Islino putovanje do Himalaja, Dardžilinga i plantaze čaja. Lepota ovog područja je tako živopisno opisana da sam se osećala kao da sam tamo i poželela sam da jednog dana posetim taj deo sveta. Takođe, autorka na sjajan način opisuje proizvodnju čaja sa svim procesima u tome od berbe lisća do ispijanja čaja. Naučila sam i u čemu je razlika između različitih vrsta čaja kao sto su Asam i Dardžiling čajevi, i mislim da nikad više neću piti čaj na isti način. Sada mnogo više cenim ovaj čarobni napitak.

Preporučujem ovu knjigu svakom ko je u potrazi za sjajnom knjigom koja ima moć da vas odvede u drugi svet i nauči vas više o životu, posebno o ljubavi, posvećenosti i poštovanju. Kao i uvek uzivala sam čitajući knjigu Fione MkIntoš i nema sumnje zašto je ona jedan od najpopularnijih pisaca u Australiji. Zabeležila sam neke sjajne citate tokom čitanja ove knjige, ali moj omiljeni citat je:

“Ako postoji staza kojom želiš da hodaš, onda hodaj njom. Ako postoji osoba koju želiš da upoznaš, onda koračaj ka njoj. Ako postoji posao koji treba da se završi, uradi to odmah; ne ostavljaj za neki drugi dan. Ako postoji razmirica između tebe i nekog, ispravi to. Ako postoji nezavršen posao u bilo kojem delu tvog života, završi to”.