Ptice, Zveri i ostali Rođaci

Birds, Beasts and Relatives
Gerald Durrell
1969

“Ptice, Zveri i ostali Rođaci” je druga knjiga u “Krfskoj Trilogiji“ koja opisuje život porodice Darel na grčkom ostrvu Krf. Autor ove knjige je Džerald Darel, britanski prirodnjak, zoolog, pisac i TV voditelj. Takođe je autor sledećih knjiga: “Krfska Trilogija: Moja porodica i ostale životinje; Ptice, zveri i rođaci; Bašte Bogova”, “Ptice Rugalice”, “Prirodnjak Amater”, “Novi Noje”, “Zoološki Vrt u mom Koferu”, “Šaputanje Zemlje” i mnogih drugih knjiga.

“Ptice, Zveri i ostali Rođaci” kao i druge dve knjige iz “Krfske Trilogije” je autobiografska knjiga o periodu tokom kojeg je autorova porodica živela na Krfu. Porodica je živela tamo od 1935. do 1939 godine, i autor “Džeri” kako ga je porodica zvala je imao samo 10 godina kada je sa porodicom stigao na Krf. Nadovezujući se na prvu knjigu “Moja Porodica i ostale Životinje” u ovoj knjizi autor govori čitaocima jos zanimljivih događaja koji su se desili dok je živeo na Krfu. Ovi zanimljivi i smesni događaji imaju kao glavne karaktere svakog člana Darelove porodice: dva brata, sestru, majku i samog autora. Oni su veoma zanimljiva porodica i svaki član je jedinstven na svoj način što ih dovodi do raznih avantura. Ipak, glavni sukobi u porodici proističu iz Džerijeve opsednutošću prirodnim svetom i njegovom odlučnošću da koristi svaki trenutak za traženje jedinstvenih vrsta i za njihovu zaštitu, što za posledicu ima kuću punu različitih životinja poput sove, žabe, ježeva, pauka itd.

Tokom cele knjige bila sam oduševljena Džerijevom odlučnošću da proučava prirodni svet. Iako samo dečak, smatrao je sebe ozbiljnim prirodnjakom i pristupao je posmatranju insekata i životinja poprilično ozbiljno davajući prioritet tome i koristeći svaki slobodan momenat i svaku priliku da pronađe neku novu životinju. Iako samo dečak, već je imao svoju radnu sobu u kojoj je čuvao životinje, vodio sveobuhvatne beleške, i čitao koliko god je mogao da bi stekao što više znanja. Takva posvećenost je retka čak i kod odraslih ljudi.

Teško je pronaći reči da opišem koliko sam uživala dok sam čitala ovu knjigu. Veoma je smešna i zabavna, ali u isto vreme inspirativna knjiga koja pokazuje koliko je lepa priroda i život. Takođe, s obzirom da je dečak Džeri odrastao u uspešnog prirodnjaka, ova knjiga pokazuje kako možemo voditi srećan život ako pratimo svoje snove. Preporučujem ovu knjigu svakom: podsetiće nas koliko je život lepši kad uložimo energiju u stvari koje nas interesuju, i naučiće roditelje da podržavaju decu u njihovim snovima, jer samo onda kada se deca osećaju podržano mogu ostvariti svoj potencijal baš kao Džerald Darel.