Vrt Bogova

The Garden of the Gods
Gerald Durrell
1978

“Vrt Bogova” je treća knjiga u “Krfskoj Trilogiji” koja opisuje život porodice Darel na grčkom ostrvu Krf. Autor ove knjige je Džerald Darel, koji je bio britanski prirodnjak, zoolog, pisac i TV voditelj. Takođe je autor sledećih knjiga: “Krfska Trilogija: Moja porodica i ostale životinje; Ptice, zveri i rođaci; Bašte Bogova”, “Ptice Rugalice”, “Prirodnjak Amater”, “Novi Noje”, “Zoološki Vrt u mom Koferu”, “Šaputanje Zemlje” i mnogih drugih knjiga.

“Vrt Bogova” kao i druge dve knjige iz “Krfske Trilogije” je autobiografska knjiga o periodu tokom kojeg je autorova porodica živela na Krfu. Porodica je živela tamo od 1935. do 1939 godine, i autor “Džeri” kako ga je porodica zvala je imao samo 10 godina kada je sa porodicom stigao na Krf. Stigavši na Krf, Džeri se istog trenutka zaljubio u prirodu i životinjski svet na Krfu i većinu svog vremena je provodio posmatrajući, sakupljajući i štiteći različite životinjske vrste. Kao posledica ovog interesovanja kuća Darelovih je bila ispunjena različitim životinjama: zmijama, škorpijama, kornjačama, različitim pticama poput sove, svrake, čavke, kobca, sokola i vetruške. Džeri je nalazio mesto za svaku životinju u svojoj spavaćoj i radnoj sobi i trošio je svoj džeparac na ishranu životinja. Svaki dan Džeri se budio rano i sa svoja tri psa i magaracem išao je na svoju misiju proučavanja životinja na ostrvu. Takođe je imao i mali čamac koji je koristio kada je želeo da istražuje morski svet. Svaka nova životinja u kući je izazivala neki zabavan događaj koji je uključivao i ostatak porodice.

Knjiga “Vrt Bogova” je organizovana kao osam priča koje imaju za glavne karaktere nekog člana porodice Darel. Takođe, porodica često ima nekog gosta, što takođe vodi do smešnih događaja. Kao i ostale tri knjige Krfske Trilogije, knjiga “Vrt Bogova” je napisana na veoma humorističan i zanimljiv način sa sjajnim karakterima i zabavnim događajima što čini da je ovu knjigu teško ostaviti.

Preporučujem ovu knjigu svakom; pokazuje kako su dečje interesovanje i odlučnost uzrokovali da Džerald Darel odraste u uspešnog zoologa, koji je transformisao moderni zoološki vrt. Zahavaljujući njemu, zoološki vrt više nije mesto za skupljanje životinja da bi im se posetioci divili, već je mesto za zaštitu životinja posebno kritično ugroženih vrsta. Džerald Darel je takođe započeo uzgoj životinja u zatvorenom koje je spasilo mnoge uzgrožene vrste poput Mauricijskog ružičastog goluba i žabe sa Majorke. Detinjstvo i ceo život Džeralda Darela su veoma inspirativni, i Krfska Trilogija je sjajno mesto da zaronite u svet Džeralda Darela.

Najčešće citirane reči Džeralda Darela pokazuju kako su život i priroda mnogo lepši sa životinjama oko nas i ovaj citat može da sažme njegovu životnu misiju u par rečenica. Taj citat je:

“Nadamo se da će noću biti svitaca da vas vode i da će biti leptira na ogradama i u šumama da vas pozdrave.

Nadamo se da će vaše zore svitati uz orkestre ptica i da će vas zvuci njihovih krila i raznovrsnost njihovih boja zaslepljivati.