Stvari Koje Možete da Vidite Samo Kada Usporite

The Things You Can See Only When You Slow Down
Haemin Sunim
2012

“Stvari koje možete da vidite samo kada usporite” je knjiga za samo-pomoć koja je usmerena na postizanje smirenosti u današnjem užurbanom svetu. Autor ove knjige je Haemin Sunim, učitelj Zen Budizma rođen u Južnoj Koreji i obrazovan u Americi. Budući da je Sunim često upitan za savet na društvenim mrežama i s obzirom da su njegovi saveti pozitivno uticali na živote mnogih ljudi, začela se ideja da se sve te njegove poruke pretvore u knjigu. Ova knjiga je postigla ogroman uspeh u Južnoj Koreji, gde je prvo objavljena, da bi zatim bila prevedena na kineski, japanski, tajlandski, francuski i engleski jezik.

“Stvari koje možete da vidite samo kada usporite” je podeljena na osam poglavlja. U prvom poglavlju, autor piše o odmoru i o tome kako doživljavamo svet preko stanja našeg uma. U drugom poglavlju, autor piše o prisustvu uma (mindfulness) i takođe daje savet o tome šta da radimo kad se ne osećamo dobro. Treće poglavlje je o strasti, dok je četvrto poglavlje posvećeno umetnosti održavanja dobrih međuljudskih odnosa i značaju opraštanja. U petom poglavlju, autor piše o ljubavi, dok šesto poglavlje pruža važne životne lekcije. Sedmo poglavlje je posvećeno budućnosti sa savetom kako izabrati životni poziv, dok poslednje poglavlje se bavi značajem duhovnosti.

Jako mi se svideo format ove knjige u kojoj svako poglavlje počinje sa kratkim uvodom koje je praćeno životnim savetima punim mudrosti. Takođe, svako poglavlje je prožeto prelepim ilustracijama. Može se reći da je ova knjiga pravi dragulj medju knjigama, koju je dobro imati u kućnoj bibilioteci i vraćati joj se s vremena na vreme, kad god vam je potreban neki životni savet. Preporučujem ovu knjigu svakom; pomoći će vam da vidite svet drugim očima i shvatite da je život lep i da je mnoge probleme moguće rešiti malim promenama u našem ponašanju i razmišljanju.

“Život je kao pozorište. Dodeljena ti je uloga. Ako ti se ne sviđa uloga, zapamti da imaš moć da stvoriš ulogu koju želiš”;

“Sanjaj velike snove, ali započni sa malim koracima. I mala promena može da ima veliki uticaj na tvoj život”;

“Znanje želi da priča. Mudrost želi da sluša”.