Put trkača

The Way of the Runner : A Journey into the Obsessive World of Japanese Running
Adharanand Finn
2015

“U tihoj pauzi znamo odgovor. Tokom svakog trčanja, ispunjavamo sebe iskustvom života, vazduhom koji juri kroz naša pluća, našim srcem sto kuca”. Ovako autor Adharanand Finn objašnjava zašto ljudi trče iako trčanje može da bude poprilično teško iskustvo, ali i magično, i ljudi nastavljaju to da rade. Ova knjiga je rezultat autorovog 6 meseci dugog istraživanja sprovedenog u Japanu usmerenog na način japanskog trčanja. Zajedno sa svojom porodicom autor se preselio u Kjoto u Japanu sa ciljem da postane deo eikiden tima neke japanske kompanije i sam iskusi japansko trčanje. Eikiden se odnosi na duge trke (long-distance) obično na putu. U Japanu ove trke potiču iz Japanskog starog Tokaido sistema komunikacije i transporta u kojem su stanice bile smeštene na jednakim razdaljinama na putu. U eikiden trci, svaki trkač po timu trči određenu razdaljinu od jedne stanice do sledeće, gde predaje tkaninu zvanu “tasuki” drugom trkaču. Ove trke su veoma popularne u Japanu, i knjiga daje uvid u njihovu popularnost, način pripreme za te trke, kao i uvid u najvažnije eikiden trke. Bila sam oduševljena i inspirisana čitajući o ovim pripremama, organizaciji, i motivaciji čak i srednjoškolaca da učestvuju u njima. Kao u svemu, japanska vrednoća i timski rad dolaze do izražaja čak i u trčanju.

Ova knjiga pruža sjajna i iznenađujuća saznanja o svetu japanskih trkača, usmeravajući se na eikiden trke, koje su najvažnije u Japanu. Iako je autor putovao u Japan da bi saznao sta treba da radi da bi trčao bolje, naučio je sta ne treba da radi kako bi unapredio svoje trčanje. Osim trčanja, ova knjiga opisuje i japansku kulturu, mameći čitaoca da je sam iskusi.

Čitajući ovu knjigu, osećala sam se kao da sam u Japanu. Autor kombinuje nauku sa humorom i sjajnim pričanjem priča. I pre čitanja ove knjige bila sam fascinirana japanskom kulturom i vrednoćom, ali posle ove knjige jos više sam fascinirana. Knjiga me je motivisala da trčim jos više, bez obzira na vremenske uslove, i pomogla mi je da obraćam više pažnje na formu tokom trčanja i da pokušam da je poboljšam. Toplo preporučujem ovu knjigu svakom ko voli da čita o drugim kulturama, trčanju, ili o porodičnim putovanjima.