Mala knjiga o “hygge-u”: Danski recept za srećan život

The Little Book of Hygge: Danish Secrets to Happy Living
Meik Wiking
2016

Ovo je jedna od najšarmantnijih knjiga koje sam čitala. Autor piše o “hygge”, pojmu koji je jako teško prevesti na druge jezike. U svakom slučaju, “hygge” predstavlja Danski princip za vođenje srećnog života. Prema Evropskom Društvenom Istraživanju Danci su najsrećniji ljudi u Evropi, i među prvih pet najsrećnijih nacija su u svetu. Ali kako Danci postižu toliki nivo sreće u zemlji gde su zime poprilično duge i hladne? Odgovor leži u radnjama koje čine “hygge”.

Autor ove knjige je Meik Wiking, CEO Instituta za Istraživanje Sreće smeštenog u Kopenhagenu, u Danskoj, koji poseduje veliku stručnost u vezi “hygge-a”, što je očigledno u knjizi.

Ova knjiga ima 14 poglavlja koja opisuju osnovne elemente i principe “hygge-a”. Prvo poglavlje je posvećeno svetlosti, budući da svetlost predstavlja osnovni element u svakom “hygge” iskustvu. U sledećem poglavlju autor pokušava da objasni sta “hygge” znači i daje kratak “hygge” rečnik. Naredna poglavlja opisuju osnovne “hygge” principe, kao sto su zajedništvo, hrana i piće, odeća, dom. Autor završava knjigu objašnjavajući kako se “hygge” moze postići tokom cele godine i kako je “hygge” povezano sa srećom.

Iako postoje neki osnovni principi i elementi “hygge”, “hygge” je otvoreno za lična tumačenja budući da različitim ljudima sreća moze da znači različite stvari i da se postigne na različite načine. Ova knjiga će vam pružiti uvid u danske načine za postizanje sreće i inspirisaće vas da uključite više “hygge” radnji u svoj život. Jako mi se sviđa što se ova knjiga može koristiti kao uputstvo za unapređenje nekih životnih područja na način koji deluje veoma lagan i praktičan. Preporučujem da uvek imate ovu knjigu blizu sebe i da dodajete malo “hygge-a” u svoj život, jer će ga zasigurno ulepšati.