Vodič jedne biciklistkinje kroz Kašgar

A Lady Cyclist's Guide to Kashgar
Suzanne Joinson
2012

Ova knjiga me je očarala od prve strane, i bilo je teško pustiti je iz ruku. “Vodič jedne biciklistkinje kroz Kašgar” je čarobna knjiga koja opisuje dve hrabre žene čiji su životi decenijama razdvojeni. Uprkos tome, njihovi životi su na neki način povezani. Autorka ove knjige Suzanne Joinson je spisateljica iz Engleske, koja je jedno vreme radila za Britanski Savet (British Council), preko kojeg je imala priliku da putuje Bliskim Istokom, Rusijom, Kinom, Zapadnom i Istočnom Evropom. To iskustvo je imalo veliki uticaj na njeno pisanje i čini njene opise veoma realističnim.

Autorka piše na veoma čitljiv i dirljiv način, čineći da se osećate kao da ste likovi iz knjige, osećajući njihovu radost i tugu, smirenost i brigu. Knjiga je prepuna neočekivanih obrta, i teško je predvideti šta će se sledeće dogoditi, ili čak kako će se knjiga završiti. Takođe, knjiga pruža divne opise mesta koja su se nalazila na nekadašnjem Putu Svile, osećala sam se kao da mogu da vidim ova mesta pred sobom. Zbog tih opisa poželela sam da posetim neka od njih. Posebno mi se u knjizi svidelo što glavna junakinja Eva ide svuda na svom biciklu, i redovno istražuje Kašgar, grad veoma dalek od njenog doma i porodice. Čitajući ove delove u knjizi, mogla sam da osetim Evinu strast za biciklizmom, i njenu hrabrost da to radi u stranoj zemlji sa drugačijim običajima. Knjiga, takođe, lepo opisuje Evinu ljubav prema svojoj sestri, i njihov sestrinski odnos. Zapravo, može se reći da knjiga opisuje različite vrste ljubavi, porodičnu ljubav, prijateljstvo, romantičnu ljubav, ljubav prema detetu, kao i sve utehe i teškoće koje proizilaze iz različitih odnosa i različitih vrsta ljubavi.

Preporučujem ovu knjigu svakom ko voli da čita o različitim mestima, i ko želi da bude inspirisan hrabrošću i ljubavlju.