Čika Fred u proleće

Uncle Fred in the Springtime
P.G. Wodehouse
1939

Ovo je jako zabavna knjiga, tako da je smejanje zagarantovano. Autor ove knjige, Ser Pelham Grenville Wodehouse bio je engleski pisac, autor skoro 100 kniga novela i kratkih priča, i jedan od najboljih humorističkih pisaca u 20. veku. Najpoznatiji je kao autor Jeeves-a, Blandings zamka, Psmith-a, Ukridge-a, čika Fred-a i Gospodina Mulliner-a. “Čika Fred u proleće” je novela čija je radnja smeštena u Blandings zamku i sa čika Fredom kao glavnim junakom. Lord Emsworth, vlasnik Blandings zamka, pozvao je čika Freda u zamak da bi mu pomogao da spasi svoju svinju, Caricu Blandings-a, od Vojvode Dunstable-a. Medjutim, čika Fred je odlučio da u zamak ode sa svojim nećakom Pongom predstavajući se kao specijalista za mozak. Naravno, to će dovesti čika Freda u razne nevolje, koje on vidi kao izazove, i pronalazi zabavne i nezamislive načine da ih prevaziđe.

Sviđa mi se kako je u ovoj knjizi humor pomešan sa svakim problemom, i kako likovi uvek pronađu lagane i ponekad zabavne načine da reše svoje probleme. Čitajući ovu knjigu, osećala sam se kao da je život jedno veliko igralište i kako često smatramo problemom nešto što u stvarnosti nije problem. Wodehouse-ovi karakteri pokazuju nam kako da ne shvatamo u životu sve ozbiljno i da je ponekad promena načina gledanja na stvari sve što nam je potrebno.

Preporučujem ovu knjigu kad god poželite da se smejete, prestanete da razmišljate o problemima, ili kad samo želite da uživate u dobroj knjizi sa sjajnim likovima.