Skarlet Fedr

Scarlet Feather
Maeve Binchy
2000

Ovo je sjajna knjiga o dvoje mladih ljudi koji su odlučni da ostvare svoj san. Autorka ove knjige je Mev Binči, irska spisateljica romana, kratkih priča, drama, kolumnista i govornik, čiji su romani prevedeni na 37 jezika i prodati u više od 40 miliona kopija širom sveta. Radnja knjige “Skarlet Fedr” se odigrava u Dablinu i prati jednu godinu u životu glavnih likova Keti Skarlet i Tom Fedr. Keti i Tom imaju san da osnuju kompaniju za katering i rade veoma vredno da to i ostvare. Ipak, iako ljudi kojih ih jedva poznaju ih podržavaju, neki od njihovih najbližih članova porodice ne smatraju njihov san ozbiljnim i ne podržavaju ih u ostvarenju istog.

“Skarlet Fedr” je podeljena u poglavlja koja predstavljaju mesece u godini, s početkom na Novogodišnju noć. U svakom poglavlju su opisani događaji iz života glavnih likova. Jako mi se sviđa ovakva organizacija knjige jer je na sjajan način prikazano kako jedna godina može da znači puno i promeni nečiji život i kako samo za godinu dana ljudi mogu da urade puno da bi unapredili svoj život. Tokom čitanja ove knjige mogla sam da osetim Ketin i Tomov entuzijazam za osnivanje kompanije, njihovu odlučnost da u tome uspeju i njihovu strast jer rade taj posao zato što to vole, a ne samo zbog para. Njihova strast, odlučnost i prijateljstvo su glavni sastojci za njihov uspeh. Ima mnoge lekcija koje se mogu naučiti od Keti i Toma vezanih za rad na ostvarenju svojih snova.

Takođe, pored Keti i Toma u knjizi su predstavljeni i razni drugi likovi. Autorka kroz priču različitih likova pruža sliku društvenih prilika u Irskoj na kraju dvadesetog veka, gde stare bogate porodice bivaju zamenjene sa mladim preduzetnicima kao stubovima društva. Sviđa mi se kako autorka kroz priče predstavlja razne ljudske ličnosti i kako ih stavlja u razne situacije u kojima njihova ličnost isplivava u pravom svetlu.

Veoma sam uživala čitajući ovu knjigu i preporučujem je svakom ko želi da ostvari svoje snove, ali i svakom ko misli da ne postoji rešenje za neke probleme i potrebno mu je da ponovo pronađe strast i odlučnost u svom poslu. Takođe, ova knjiga će vas inspirisati i ohrabriti da verujete u sebe i radite na svojim snovima uprkos nedostatku podrške, jer kao sto glavni lik Tom u jednom delu reče:”Sve je u vezi s tim da imamo snove. Ne verujem da neko može da preživi bez sna”.