Magija Čišćenja Koja Će Vam Promeniti Život

The Life-Changing Magic of Tidying
Marie Kondo
2011

Ovo je sjajna knjiga o čišćenju i organizovanju kuća korišćenjem jednostavnog KonMari metoda. Autorka ove knjige je japanski stručnjak za čišćenje i organizaciju i osnivač KonMari metoda. “Magija Čišćenja Koja Će Vam Promeniti Život” je knjiga ne samo o tome kako da sredite kuću, već i o tome kako da sprečite nagomilavanje stvari i držite kuću stalno čistom i organizovanom.

Ova knjiga je organizovana u pet poglavlja. U prvom poglavlju autorka objašnjava zašto ljudi stalno doživljavaju neuspeh u pokušaju da im kuća stalno bude sređena i autorka razbija neke od mitova koji su povezani sa čišćenjem. U drugom poglavlju, autorka naglašava da je prvi korak u čišćenju bacanje i daje savete kako pravilno da se izabere šta treba baciti. Treće poglavlje se bavi čišćenjem i daje detaljno objašnjenje redosleda čišćenja, kako da se odeća savija, kako da se organizuje odeća, knjige, papiri, sentimentalni predmeti i druge stvari. Četvrto poglavlje se bavi skladištenjem dajući savet da je u svakodnevnom životu važno da svaki predmet ima svoje mesto. Poslednje poglavlje objašnjava kako čišćenje može da ima pozitivan uticaj na naše živote i kako čišćenje može da promeni naš život, zdravlje utičući kako na naš duh tako i na naše telo.

Sviđa mi se kako autorka kobinuje savete o čišćenju sa svojim ličnim iskustvom. Takođe, autorka daje kao primere isustva drugih ljudi u čišćenju, što moze da normalizuje nase iskustvo pokazujući i da drugi ljudi imaju iste probleme. Sviđa mi se autorkina ideja da problem nije u veličini prostora koji imamo, već u posedovanju previše stvari. Takođe, sviđa mi se KonMari metod za bacanje stvari koji se zasniva na radosti: ako neki predmet ne izaziva radost u nama, treba da ga bacimo i okružimo se samo predmetima koji izazivaju radost u nama. Veoma jednostavan metod i menja život u isto vreme! Veoma sam uživala čitajući o autorkinom ličnom iskustvu sa čišćenjem, jer je impresivno, inspirativno i Mari Kondo je sjajan uzor.

Jako mi se svidela ova knjiga i toplo je preporučujem svakom: pruziće vam sjajne savete i pomoći vam da živite u zdravijem i srećnijem okruženju. Uzimala sam beleške sve vreme tokom čitanja ove knjige i neki od mojih omiljenih citata iz ove knjige su:

“Prostor u kojem živimo treba da bude za osobu koja sada postajemo, ne za osobu koja smo bili u prošlosti”;

“Dovođenje vaše kuće u red je magija koja kreira energičan i srećan život”;

“Život postaje mnogo lakši kada naučimo da će sve biti u redu čak iako nam nešto nedostaje”;