Moja Porodica i Ostale Životinje

My Family and Other Animals
Gerald Durrell
1956

“Moja porodica i ostale životinje” je autobiografska knjiga koja opisuje život jedne porodice na grčkom ostrvu Krf. Autor ove knjige je Džerald Darel, britanski prirodnjak, zoolog, pisac i TV voditelj. Takođe je autor sledećih knjiga: “Krfska Trilogija: Moja porodica i ostale životinje; Ptice, zveri i rođaci; Bašte Bogova”, “Ptice Rugalice”, “Prirodnjak Amater”, “Novi Noje” i mnogih drugih knjiga.

U knjizi “Moja porodica i ostale životinje” Džerald Darel opisuje vreme koje je proveo živeći na Krfu sa svojom majkom, dva brata i sestrom od 1935. do 1939. godine. Džerald je imao 10 godina kada je sa porodicom stigao na Krf i bio je najmlađi član u porodici. Odmah po dolasku na Krf se zaljubio u prirodu i životinjski svet na ostrvu i često je iznenađivao porodicu dovodeći kuću neku životinju.

Knjiga je napisana na veoma humorističan način sa puno zabavnih događaja koji nastaju kao posledica različitih ličnosti u porodici i Džeraldove opsesije životinjskim svetom. Fascinantno je videti Džeraldovu posvećenost životinjskom svetu, posvećenost koja ga je kasnije u životu vodila da postane prirodnjak, da proputuje svet, osnuje zoološki vrt i započne svoju TV emisiju. Džeraldova priča bi trebalo da ohrabri roditelje da podrže snove svoje dece, bez obzira kako im oni izgledali. Divim se Džeraldu kao dečaku spremnom da prati svoju strast kojoj ostaje veran tokom celog života. Takođe, jako mi se svidela Džeraldova sposobnost opažanja detalja i kako na životinje projektuje ljudske osobine.

Imala sam sjajnu vreme čitajući ovu knjigu. Reč je o sjajnoj knjizi koja će vas podsetiti na detinjstvo i na prirodne lepote oko nas. Takođe, će vas podsetiti da uživate i cenite život oko vas i u vama. “Moja porodica i ostale životinje” je predivna knjiga koja treba da bude obavezna na svakoj listi za čitanje.