Ljubav i Ostale Utešne Nagrade

Love and Other Consolation Prizes
Jamie Ford
2017

Upravo sam završila čitanje ove knjige i osećam se preplavljenom emocijama kao da sam živela ovu knjigu. “Ljubav i ostale utešne nagrade” je još jedno remek-delo Dzejmija Forda, autora jedne od mojih omiljenih knjiga “Hotel na Uglu Gorkog i Slatkog” i “Pesme Vrbinog Mraza”. Glavni lik u ovoj knjizi je dvanaestogodišnji dečak Ernest, koji je poklonjen kao nagrada pobedniku lutrije na Svetskoj Izložbi u Sijetlu 1909. godine. Pobednica lutrije je bila Madam Flora, vlasnica bordela, i živeći u njenoj kući Ernest upoznaje dve devojke koje će obeležiti njegov život zauvek.

Kao i “Hotel na Uglu Gorkog i Slatkog” ova knjiga kombinuje dva perioda vezana za Svetsku Izložbu u Sijetlu: prve decenije 20-og veka i prvu Svetsku Izložbu u Sijetlu i 1962. godinu i drugu Svetsku Izložbu u Sijetlu. Autor kombinuje ova dva perioda na sjajan način, vodeći čitaoca iz prošlosti u sadašnjost i iz sadašnjosti u prošlost uvek u pravom trenutku, kada su događaji i emocije na svom vrhuncu i čitalac se oseća kao da mu treba neki beg ili da zastane i razmisli o svemu.

Takođe, sviđa mi se kako autor koristi istorijske događaje koji nisu baš poznati kao početne tačke za svoje priče, i kako sve istorijski dobro kombinuje. Iz ove knjige sam naučila jako puno i motivisala me je da istražim neke činjenice i da naučim više.

Ova knjiga je o ljubavi i patnji, sreći i tuzi, o ljudima koji nisu imali priliku da vode neki prestižan život, ali su uspeli da prežive i da nađu radost u svom životu. Tokom čitanja ove knjige, osećala sam se kao da plutam u nekom drugom svetu od pre 100 godina i posmatram mladog Ernesta i njegove prijatelje kako se smeju, plaču, osećam njihov bol, sanjam njihove snove, razmatram njihove odluke. Ova knjiga poseduje magiju da vas prenese u drugi svet i da učini da izgubite pojam o vremenu.

Veoma je teško napisati komentare o ovoj knjizi, jer je jako teško pronaći reči koje mogu da opišu koliko je divna ova knjiga. Mislim da nijedna reč ne može da pohvali ovu knjigu onoliko koliko ona to zaslužuje. Samo čitalac to sam može osetiti i toplo preporučujem svima da pročitaju ovu knjigu bez obzira kako se osećate. Ako ste tužni, ova knjiga će vas naučiti kako da pronađete vedru stranu u svom životu. Ako ste srećni, ova knjiga će vas naučiti kako da budete zahvalni za svaki momenat u svom životu. Ova knjiga će vas naučiti da nikad ne odustajete, da se uvek nadate, da prijatelji nisu izgubljeni iako se više od 50 godina ne čuju, da ljubav ima razne oblike, da je život predivan i da su čuda moguća.

Puno rečenica iz ove knjige je učinilo da se zaustavim sa čitanjem i razmislim dublje o njihovom smislu. Ali, ovaj citat mi se najviše svideo:

“Pomislio je kako su sećanja narkotična. Kao bočice pilula koje se nalaze na njegovom noćnom stočicu. Svaka doza, pažljivo određena, treba da se koristi kako piše na uputstvu. Prevelika doza i postaju opasne. Prevelika doza i zaustaviće srce”.