Artemis

Artemis
Andy Weir
2017

“Artemis” je naučno-fantastični roman čija se radnja odvija na Artemisu, prvom gradu na Mesecu. Autor ove knjige je Endi Vir, softver inženjer, pisac, autor jedne od najpopularnijih knjiga “Marsovac” i dobitnik Džon W. Kembel nagrade za Najboljeg Pisca u 2016. godini. U knjizi “Artemis” Endi Vir će vas odvesti na Mesec podučavajući vas svim važnim naučnim znanjima vezanim za preživljavanje ljudi na Mesecu.

Glavni lik u romanu “Artemis” je Džez Bešara, stanovnik Artemisa, koja je uključena u razne aktivnosti da bi zaradila novac i preživela. Džez, devojka u svojim dvadesetim, radi kao kurir i krijumčar u isto vreme. Želja da brzo zaradi veliku sumu novca dovodi je do kriminalne aktivnosti koja će joj doneti mnogo više problema nego što je očekivala. Džez je veoma inteligentna, tvrdoglava, nezavisna i hrabra devojka sa dobrim srcem. Sviđa mi se kako autor predstavlja Džez kao pravo ljudsko biće sa vrlinama i manama, i sa puno grešaka u životu pokazujući da ne moramo da budemo savršeni da bi bili voljeni. Iako je napravila puno grešaka i povredila ljude koje voli, oni i dalje brinu o njoj i spremni su da joj pomognu. Takođe, Džez se ne plaši da prizna svoje greške i da se oduži za njih.

Ono što mi se najviše svidelo u ovoj knjizi je sam grad Artemis i cela ideja i priča o gradu na Mesecu. Sviđa mi se kako je autor naučno objasnio sve o funkcionisanju grada na Mesecu, obraćajući pažnju na svaki detalj: organizaciju grada, pravila, valutu, bezbednost, transport, vremensku zonu itd. Svaki aspekt je jako dobro objašnjen na način koji je veoma razumljiv. I ne samo da je lako razumeti priču, ova priča čini grad na Mesecu veoma mogućim, toliko da sam se pitala zašto već ne postoji grad na Mesecu. Sa autorovim opisom i objašnjenjem, veoma je lako zamisliti osnivanje grada na Mesecu u nekoj skorijoj budućnosti.

Preporučujem ovu knjigu svakom; to je tip knjige koji ćete pročitati od korice do korice u jednom dahu. Veoma sam uživala tokom čitanja ove knjige, osećala sam se kao da sam stvarno na Mesecu, i na kraju je bilo teško vratiti se na Zemlju. S ovom knjigom Endi Vir nas podseća kakav je genijalni pisac i pomera granice naše mašte odvodeći nas jos jednom u svemir. Sviđa mi se svaki aspekt ove knjige: priča, zaplet, karakteri, humor, naučna objašnjena, i jedan od citata koji mi se najviše svideo je citat nakon što je vatra uništila jednu fabriku:

“Fabrike se mogu ponovo izgraditi ako se unište, ljudi ne mogu”.