Čudo

The Wonder
Emma Donoghue
2016

“Čudo” je istorijski i psihološki roman koji govori o neobičnom slučaju Ane O’Donel, posebne devojke iz malog irskog sela. Autor ove knjige je Ema Donog, irsko-kanadska književnica, čije knjige su prevedene na više od 40 jezika i osvojile su mnogo nagrada. Neke od njenih knjiga su: “Žablja Muzika”, “Soba”, “Zapečaćeno Pismo”. Inspiraciju za roman “Čudo” autorka je pronašla u skoro 50 slučajeva devojaka koje poste, odnosno devojaka za koje se tvrdilo da mogu da prežive veoma duge vremenske periode bez hrane. Ovi slučajevi su se pojavljivali izmedju 16-og i 20-og veka u Severnoj Americi, Zapadnoj Evropi i Britanskim ostrvima.

Radnja knjige “Čudo” počinje sa dolaskom Lib Rajt, mlade medicinske sestre iz Londona, u malo irsko selo. Iako veruje da ju je neka bogata porodica tražila zbog njenih medicinskih veština da brine o bolesnoj osobi, uskoro saznaje da je specijalna komisija izabrala nju i jednu časnu sestru da dve nedelje posmatraju 11-godina-staru Anu O’Donel. Prema izjavama Ane i njenih roditelja, Ana već 4 meseca nije ništa jela. Međutim, iako nije ništa jela, nema nikakvih zdrastvenih problema, zbog čega su ljudi počeli da je smatraju “živim čudom”. Engleska medicinska sestra ne veruje da je to moguće i namerava da otkrije da je devojka prevarant i da je cela priča laž. Međutim, kako dani prolaze ne uspeva da pronađe dokaz da devojka laže i da uzima hranu u tajnosti, zbog čega počinje da se pita da li je Ana prevarant ili je stvarno “živo čudo”.

Veoma sam uživala dok sam čitala ovu knjigu; tokom celog čitanja oseća se puno napetosti tako da čitalac ima utisak da živi ovu priču i da je uključen u celu dramu. Naučila sam puno iz ove knjige o jednom istorijskom periodu, o slučajevima devojaka koje su se izgladnjivale, ali takođe i o različitim vrstama porodica, i najvažnije o bezuslovnoj ljubavi.